Vikt, skola, flytt, hund

"Jag har inte tänkt ta någon bloggpaus." Jo tjena... ^^ Man skriver inte under några dagar och helt plötsligt så har det gått en månad sedan man skrev sist! o.O

Min vikt ligger på 52-53 kg nu, har gjort så ett bra tag. Och tydligen är jag 1,65 och inte 1,64 :) Inte för att det påverkar mitt BMI jättemycket, men lite :) Vid 50 kg kommer mitt BMI vara 18,4 istället för 18,6.

Jag äter runt 1500 kalorier om dagen nu!
Utan att gå upp i vikt! o.O Och utan att träna! Aja, jag är tacksam att jag kan ligga stabilt på samma vikt.. Men fatta att jag skulle ha vägt 50 kg för längesen om jag tränade ordentligt och inte svullade som en jävla kossa ^^ Jag överdriver nog inte om jag säger att jag har ätit godis, glass, kakor, paj och onyttigheter VARJE DAG den senaste månaden typ... :(

Vid flytt och skolstart så blir det nya starka tag! Jag har kommit in på Malmö högskola och på tisdag skall jag till Malmö och kolla på två lägenheter! :D En tvåa på 56 kvm och en etta på 31 kvm. Jag vill verkligen ha tvåan, då kan älsklingen flytta med mig ner och jag slipper bo själv. I ettan måste man nämligen vara studerande för att bo i, även som inneboende :( Och det skiljer bara 500 kronor i hyra. Vill verkligen ha tvåan! Håll tummarna för mig på tisdag!

Och om det blir en gemensam lägenhet för mig och älskingen så kommer vi att få ta över en av hans föräldrars hundar! :D Först en liten testperiod för att se om en hund passar in i vårt liv och våra scheman där nere och funkar det så är han vår! Och sen blir det en liten valp till! :D Fast får se hur länge valpen dröjer, har förälskat mig i en relativt ovanlig ras och jag vet inte hur stort utbudet av hundar är mot hur många som vill ha rasen :/

På måndag försvinner älsklingen i tre veckor, så då skall jag försöka komma tillbaka till min och era bloggar. Saknar er! <3

3 kommentarer:

illusion sa...

Malmö är härligt! Var bor du nu då? :)

Yumi sa...

åh men det är ju jättebra att kunna äta och ändå ligga stabilt!

Cupcake sa...

Pga av radering från blogg.se angående proana inehåll så har jag nu en ny blogg! www.cupcakeskcal.blogspot.com är den nya adressen. läs mer info där! puss skickar detta till de som kommenterat min blogg tidigare/som jag följer! puss igen <3 ! och stay strong

Skicka en kommentar