Upprop, flytt :(

Har varit på uppropet idag.. Satt i en timme och fick information om skolan och den första kursen vi kommer läsa. Satt ganska långt fram i salen så jag hann inte se så många av dem jag skall gå med. När jag väl var där så kändes det som att motivationen åkte berg- och dalbana :/

Har inte tänkt så mycket på flytten och skolan. Har levt i en icke-värld i flera månader. Har nog mest sett fram emot det. Så fort vi kom in i Malmö så kändes det konstigt, som att det aldrig kommer att kännas hemma. När vi kom till skolan kändes det bättre, jag gick in i byggnaden och det kändes bara underligt. In i salen, ganska bra. Såg de andra studenterna, lite sämre. Lärare pratade, bara flummigt.

De pratade om praktiken, det jag har varit mest rädd för/nervös över. Nu är det nog det jag ser fram emot mest :S Så länge jag får vara nära min lägenhet, palla att pendla till typ Helsingborg liksom... De berättade om vad vi skulle göra första skolvecka och jag kände att jag kommer hata det.

Alltså, varför kan de inte ha mer struktur? Nu känns det som min förra vända i högskolevärlden, det är bara flummigt och ingen ha någon koll, ingen ha något ansvar, ingen vet någonting. Förhoppningsvis ändrar det sig väl...

Och jag är helt livrädd att jag inte kommer få några vänner! Sitta helt ensam där nere... Visst, har ju älsklingen. Och K och V bor ju utanför Lund. Men om jag inte har någon på skolan kommer jag känna mig så sjukt ensam :(

Det kändes bättre när vi åkte förbi min hyresvärd. Är två tjejer i receptionen som har hand om allt typ, de verkar jättemysiga och är jättesnälla. Får nyckeln nångång på fredag. Då åker jag, mamma och pappa ner, har med oss alla grejer. Älsklingen kommer senare på kvällen. På lördag åker mamma och pappa :( Kommer må så sjukt dåligt.. Just nu vill jag verkligen inte flytta, iaf inte över 20 mil bort! Kunde välja två andra högskolor, typ 7-8 mil bort... Men nej, jag tar Malmö, Sveriges ände! Kostar typ 500 kronor tur och retur att åka hem...

Kommer sakna min familj så sjukt mycket.. :( Men just nu lever jag på hoppet att det blir jättebra, allting ordnar sig. Men det känns som att allt flyter på så bra för mig just nu så någonting måste gå åt helvete snart. Aja, i värsta fall så går det ju byta utbildningsort.. Eller hoppa av skolan.. Flytta hem.. Men jag tänker fan inte hoppa av skolan utan att ha ett jobb!

Förlåt att jag skriver så långt :/ Bara var tvungen att skriva av mig.. Nu tänker jag sluta gråta, ta en cigg och gå och lägga mig.. Good night <3

0 kommentarer:

Skicka en kommentar