Snart tillbaka (förhoppningsvis)

Denna sommaren och hösten har jag varit världens sämsta bloggare. Vikten har varit åt helvete, har varit uppe på 55,8 kg (20,5 i BMI!!!). Nu är jag nere på 54,8 kg (20,13 BMI).

I våras/somras gick jag ju på medicin mot depression och mådde helt underbart, har aldrig mått så bra. Och jag tränade någorlunda regelbundet, gick ner massa i vikt, var aktiv här. Har ni hört talas om MADRS-testet? Ett enkelt test för att veta om/hur deprimerad man är.

0-11 poäng Du lider inte av någon depression.
12-20 poäng Du lider av måttlig depression.
>20 poäng Sannolikhet är hög för egentlig depression om ditt tillstånd har varat i mer än två veckor.

I somras på medicinen låg jag på 6, nu ligger jag på 28... :S Har funderat på att ringa sjukhuset för att gå tillbaka till medicinen men har mått så sjukt dåligt av bara tanken på att ringa. Idag vågade jag! :D Jag ringde nyss, jag fattar inte att jag vågade! Efteråt började jag storgråta, är så jävla stolt över mig själv just nu :D Hon jag pratade med tyckte att det verkade tillräckligt allvarligt för att jag skulle få en jourtid, så skall träffa läkaren på fredag klockan 9! Kunde få tid imorgon, men har praktik då. Trodde att jag skulle få vänta i några veckor. Förra gången tog det en vecka för medicinen att få mig att må bra, så nästa helg kanske jag mår bra igen!

Hoppas att jag reagerar likadant på medicinen den här gången, så jag orkar ta tag i min vikt, i träningen.. Och antagligen det viktigaste, få orken att söka jobb! Får skuldkänslor över hur dålig jag har varit på det..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar