Neråtspiral

Jag mår verkligen inte bra just nu. Jag gråter flera gånger om dagen och när jag inte gråter så är jag antingen nära till gråt eller i en dimma. De senaste dagarna har det känt som om att jag bara ligger i sängen och kollar på serier. Egentligen är det inte helt sant, jag har spenderat ett antal timmar på jobbsökande och letande efter praktikplats och det har väl gått okej..

På måndag börjar jag min praktik på 50% som kommer ge mig 2680 kronor i månaden plus fylla ett hål i mitt CV. Jag kommer att vara på en lågstadieskola och följa en mattelärare så det kommer antagligen vara ganska kul. Det var ju till mattelärare för högstadiet som det var tänkt att jag skulle börja läsa nu i höst, så nu kommer jag väl få en hint om jag gjorde rätt eller fel som hoppade av skolan...

Jag träffade en rektor på en annan skola som jag har arbetat med under en tidigare praktik och hon trodde att jag skulle passa att arbeta med barn i de åldrarna. Själv är jag tveksam... Barn skrämmer mig. De är ur mina ögon sett totalt ologiska och de har inte lärt sig det sociala spelet fullt ut så jag är inte säker på hur jag skall bete mig runt dem. Men kanske funkar en socialt störd människa som jag ihop med dem, bara det att jag aldrig har fått umgås med barn i de åldrarna. Jag har varit på förskolor och de barnen är för unga för mig. Aja, hur det än går så tänker jag inte hoppa på någon utbildning till lågstadielärare! I alla fall inte på några år, just nu är det arbete som gäller.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar