Tester

Leker med lite online tester.

Anorexi, 45 av 67 poäng
Av dina svar att döma finns flera tecken som kan tyda på att du kanske håller på att utveckla en ätstörning.

Bulimi, 44 av 62 poäng
Du ligger förmodligen i farozonen för bulimi.

Body Dysmorphic Disorder, 17 av 36 poäng
Några av dina svar indikerar att du kan vara lite väl kroppfixerad, men det kan också vara så att förhållandet till din kropp är viktigt för dig och att det ligger på en okej nivå.

Borderline, 16 av 31 poäng
Ditt resultat indikerar att du kan vara i riskzonen för borderline.

Depression, 38 av 42 poäng
Flera av svaren kan tyda på att du har utvecklat en depression. (Har 21 på MADRS nu = "måttlig" depression)

Generell ångest, 17 av 26 poäng
Du lider troligtvis av generell ångest.

Ortorexi, 32 av 35 poäng
Flera av de svar som uppgett kan tyda på att du lider av ortorexi.

Självkänsla, 56 av 56 poäng (fullpott! :P)
Dina höga svars poäng indikerar att du inte verkar ha något bra förhållande till dig själv.

Lite konstigt att jag fick högre på ortorexi än ana/mia, fast de här testerna är nog inte de bästa. De borde ha ett test för ätstörningar i allmänhet, några av ortorexifrågorna passade lika bra in på ana... Men jag blev chockad över depressionstestet så jag var ju tvungen att göra MADRS, 21 poäng... Precis efter att jag slutade med medicinerna låg jag på typ 6-9 poäng, så det är ju en solklar försämring :( Dock bättre än förr när jag låg på 40+.

När man har en psykisk sjukdom, är det vanligt att man har drag av flera? Det måste det ju nästan vara, typ äs utan depressionssymptom låter konstigt.. Men att jag "ligger i riskzonen för borderline", what? :S Först trodde jag att det kanske var min depression, men om man kollar några av diagnoskriterierna:
  • uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet i självbild och identitetskänsla
  • visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (till exempel slösaktighet, sexuell äventyrlighet, alkohol-, medicin- eller drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning, kaotisk livsstil).
Den första är en så jävla klockren beskrivning av mig och den andra stämmer mer än vad jag vill att den skall göra... :/

1 kommentarer:

Thinspo sa...

Åh vad roligt! Jag ska också göra tester :)

Skicka en kommentar