Att räkna

Nu är det dags att sova, efter att jag har tagit sista cigaretten för idag. Jag har verkligen börjat röka för mycket... :( Men det är det enda jag unnar mig...

Förr så tänkte jag alltid att det skulle vara så skönt att flytta hemifrån, för då skulle jag kunna börja räkna kalorier. Hur lätt är det att väga och mäta när man har familjen runtomkring sig liksom? Men för en månad sen tänkte jag, att va fan, jag kan ju testa. Och det är inte alls svårt. Visst, ibland får man uppskatta lite hur mycket man har ätit, men det är verkligen inte alls så svårt som jag hade tänkt mig. Och det känns så skönt att ha koll på exakt allt man äter.

Det var då, för en månad sen, som jag verkligen tog tag i mig själv igen. Jag går i perioder... Ett tag så går jag upp i vikt, sen går jag ner det. Och sen upp igen... (precis som Djurgården, nej jag är inte AIKare ^^) Och nu skall det neråt! Och sen skall jag hålla mig där!

Men iaf, det jag hade tänkt berätta var, att imorgon är det en exakt en månad sedan jag började räkna kalorier och väga mig varje dag (again)... Så imorgon hade jag tänkt lägga upp lite skillnader i mått och vikt. Tyvärr så tog jag inga kort så det blir inga före- och efterbilder.

Idag lyckades jag, mindre kalorier än igår :)

Dagens kaloriintag: 605

0 kommentarer:

Skicka en kommentar