Tester på iform

iforms hemsida har de massa tester. Jag älskar tester <3
r du tillräckligt med vitaminer och mineraler?
Vitaminer och mineraler har avgörande betydelse för din kropps funktioner. Om du får i dig för lite av dem riskerar du bland annat att bli sjuk och mycket trött. Det här testet kan hjälpa dig att ta reda på om du får i dig tillräckligt med vitaminer.
Hrm, jag får inte i mig tillräckligt med mjölk och ost. Okej, kalkbrist vill jag inte få! Undra vad kalktillskott kostar? Jag hatar att vara fattig :( Kanske att älsklingen vill köpa till mig? Jag äter tillräckligt med grönsaker men lite för lite frukt, och det vet jag om. "Hm, du äter alldeles för lite fet fisk." För fisk är äckligt :P Så jag förlorar lite D- och E-vitamin där, men det får jag igen i äggen jag äter. Eller var är det mest vitamin i ett ägg? Säkert i äggulan, delen som jag inte äter... Får nog fråga mamma var hon har ställt våra multivitamintabletter, de är inte bland de andra kosttillskotten. :S Måste blir bättre på att äta det. Jag tar ju ändå min medicin en gång dagligen, samtidigt kan jag ju ta vitaminer och sånt då.


Kanske inte så chockande att testen utgår från att man äter "normalmycket":
Jag äter vanligen t ex gröt eller flingor med mjölk till frukost, samt 1-2 smörgåsar med ost/marmelad och apelsinjuice, ev kaffe/te. Resten av dagen äter jag motsvarande 3-4 skivor grovt bröd.
Nä, det alternativet känns inte rätt för mig :P

De andra testen säger att:
  • min blodsockernivå verkar vara jämn
  • jag borde variera min kost mer (det tror jag faktiskt att jag gör, bara att testet var anpassat till "normalätare")
  • jag får i mig tillräckligt med järn
  • behöver lite mer kalk
  • jag lever förhållandevis sunt men har lite för svagt immunförsvar
  • min hjärna älskar mig (haha)
  • jag äter en väldigt sund och nyttig kost
  • jag är inte en stressätare
  • mat är tröst och jag är en känslostyrd ätare
  • jag verkar vara mycket stressad
  • "Det finns inga omedelbara tecken på eller yttre orsaker till varför du ska känna dig stressad"
  • jag har viljan och engagemanget men inte självförtroendet
  • jag är konflikträdd
  • jag har hög sex-IQ ;)
  • jag älskar beröring

2 kommentarer:

Anonym sa...

svar: tack för tipset!
jag äter Willys branflakes. har inte testat dom förut men de är jätte goda! :)

Anonym sa...

svar: jag tror inte att något är onyttigt egentligen, det finns bara onyttiga mängder. äter man en bulle och en kaffe latte på en fika så är det inte onyttigt. äter man däremot 10 bullar, 14 påsar choklad och 4 liter läsk en dag så är det onyttigt.
äter man en lunch med ris, kött och grönsaker så är det inte onyttigt. men äter man bara grönsaker under en hel dag är det onyttigt (för då får kroppen inte i sig alla näringsämnen den behöver).
tror jag iaf.

jag vet inte så mkt om dig. vill du berätta lite? tex varför du vill gå ner i vikt, är du underviktig? vad är ditt mål? och sånt.
kramar!

Skicka en kommentar