Tomatsoppa

Jag gjorde tomatsoppa till kvällsmat, har aldrig ätit det tidigare. Det var godare än vad jag hade föreställt mig, men man tröttnade på smaken mot slutet av portionen. Det är lite svårt att beskriva, man ville verkligen inte ta en till portion. Och det är ju jättebra :) Men jag tror att det kan funka jättebra om man bara tar en liten portion och äter något annat till för att balansera upp smaken.

Här är receptet på två portioner:
  • 1 burk krossade tomater
  • 2,5 dl hönsbuljong (1 tärning + vatten)
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • ½ gullök
  • salt, peppar, oregano
I med allt i en gryta, koka i 10 minuter. Det blir ungefär 55 kcal för en portion, helt okej enligt mig. Jag hade i en korv för köttets skull och hade lite extra vitlök. Funkade ganska bra, men korven gjorde att kaloriinnehållet höjdes en del...

Men än så länge ligger jag fortfarande bättre till än vad jag gjorde igår. Och dagen är nästan slut :) Jag känner mig jättesugen på att småäta, så det blir nog chew and spit... Eller te om det funkar. Har faktiskt ett grönt mintte, det borde stoppa sötsuget.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar