Svammel om mat och likande

Har suttit och räknat på livsmedelsverkets hemsida. Jag har räknat ut ungefär hur mycket kcal det borde vara i de bullarna som jag gjorde, och vad livsmedelsverket tycker att det är i en bulle. Ungefär 211 kcal i mina, 193 i livsmedelsverkets. Så jag kommer nog räkna 200 kcal exakt i en bulle. Tror att jag tog i lite med mjölet och pärlsockret när jag räknade själv... Vågar jag skriva att jag har ätit 3 stycken bullar idag? :( Plus lite deg.. Jag vet inte riktigt hur många bullar degen skulle bli... Typ 2 stycken tror jag.. Så grattis, 1000 kcal från bara bullar!!

Ingen ångest alls........... :( Egentligen skulle jag inte ha så mycket ångest över bullarna om det inte vore för att jag köpte choklad när jag och brosan var ute och körde... 260 kcal där.... Fyfan... Varför köpte jag den där jävla chokladen? Också åt jag några godisbitar i bilen som låg i en påse där... Räknar på 40 kcal till...

Till frukost åt jag yoggi med lite flingor, 135 kcal. Det är det enda "riktiga" jag har ätit idag. Jag har iofs lite tur att vi inte brukar äta tillsammans hela familjen på vardagar, så ingen märker att jag inte har ätit något annat... Tur det. Annars skulle jag få höra att "bullar är ingen riktigt mat, du måste äta något ordentligt". Jag hatar snacket om "riktig mat".... Enligt alla jag känner så är havregrynsgröt inte riktig mat. Mackor är inte riktigt mat. Kräm, flingor, yoghurt... Om det inte är varmt och serveras i "traditionelt middagsstuck" så är det inte "riktigt mat". Vad fan, kalorier som kalorier!! Om man tuggar, sväljer, blir mätt och får näring, då är det ju mat!

Haha, nu eldar jag upp mig och svamlar på ^^ Är bara så trött på att få höra det. Har jag lust att äta mig mätt på majs en hel dag, så låt mig göra det! (eller bullar och bulldeg....)

Meeeeen, iaf.... Som tur väl är så mättar tydligen deg och bullar vääääldigt bra, så jag kommer nog inte känna för att äta något mer ikväll direkt.. :P Och även om jag blir hungrig, så blir det till att mätta mig med te, vatten, cigg och träning. Gissa om jag kommer att ha gått upp tills imorgon? :(

Nu slutar jag att skriva innan det här blir en hel jävla roman :P Blir nog ett till inlägg lite senare.. Träffade P innan och känner att jag måste få ur mig en massa :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

svar: Ja men precis, klart vi kan!

Skicka en kommentar