Påskångest och familjelycka

Ner 0.3 kg sedan igår, ligger på 1 kg mindre än planen. :)

Om typ 2 veckor är det påsk... Har fått lite ångest när jag tänker på det. Jag och brosan får alltid supermycket påskgodis! Jag skojar inte, vi får flera ägg i olika storlekar så det är ju garanterat över ett kg godis! Men jag blev lite lugnare för någon dag sedan för min bror började prata med mig om det. Grejen är att han går på gym, marschtränar och nu har han börjat äta några tabletter som skall bränna fett. Han sa att han hellre fick pengar och snus i äggen och inget godis. Jag höll med, jag får hellre pengar och cigg, behöver det fan så mycket mer än godis :P Så vi kom fram till att vi skall berätta det för våra föräldrar och säga att de kan köpa godis till hela familjen istället och möjligtvis väldigt lite godis till oss om de hittar något de vet att vi älskar.

Visst är jag tacksam att jag har helt underbara föräldrar som överöser en med massa grejer, men nu börjar ju till och med lillebror närma sig 20 år, så det känns faktiskt helt okej (och lite vuxet ^^) att be om nikotin och pengar istället för godis. :)

Det är väldigt skönt att min bror har börjat hålla på så mycket med träning och "leva nyttigt" för då är det så lätt för mig att haka på. Och mamma är också lite hälsosam av sig, kanske lite för att brosan har varit stor i flera år och hon vill inte att han skall bli större. Så i min familj är det helt okej att man inte är sugen på chips framför tvn en fredagskväll, och man behöver inte vräka i sig om vi fikar. Det är liksom ingen som klagar! Kanske om jag skulle tacka helt nej till saker de vet att jag älskar, men de säger inget om man bara tar en liten bit. Det är så skönt! Också kan jag prata kost och motion med brosan. Jag är faktiskt väldigt tacksam att jag har den familj jag har. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh vilken underbar familj du verkar ha! en riktig dröm alltså.

kram

Anonym sa...

Åhh, vad skönt att ha det så! Vad jag än gör hemma blir det fel, tar jag ingenting så svälter jag mig själv och tar jag så är jag glupsk. Bestäm er liksom :S
Stay strong!

Skicka en kommentar