Snabbmatsregler

Igår satt jag och surfade på McDonalds, Max och Burger Kings hemsidor. I min umgängeskrets så blir det några turer då och då till någon av de snabbmatsrestaurangerna, så jag vill ha lite mer koll än vad jag redan har på vad som är "nyttig" mat där, som jag kan äta. Inte nog med att jag är ätstörd, det finns väldigt mycket som jag inte tycker om, som jag aldrig har tyckt om. Som tur väl är så har jag aldrig ätit såser, så att beställa hamburgare utan ost och dressing är helt naturligt för mig ^^ Och det har faktiskt ingenting med kalorier att göra, jag har vägrat att äta det hela mitt liv.

Iaf, här är det jag får äta på de olika ställena. Jag har med efterrättsalternativ också, för det blir fika där ibland, speciellt till sommaren :(


McDonalds
  • Grilled Chicken Caesar Salad, utan dressing med krutonger. Minimorötter. Mellan Sprite Zero. = 277 kcal
Efterrätt:
  • Äppelpaj = 210 kcal
  • Liten chokladmilkshake = 220 kcal

Max
  • 6 bitar Chicken Nuggets. Grönsallad. Sweet & Sour dip. Mellan Coca cola light. = 321 kcal
Efterrätt:
  • Cheesecake blåbär eller hallon = 189 kcal
  • Fruktsallad = 70 kcal

Burger King
  • Alt 1. Grilled chicken salad. Mimimorötter. Mellan Fanta free. = 168 kcal
  • Alt 2. 4 chicken nuggets. Sweet & sour dip. Sidesallad. Mellan Sprite Zero. = 214 kcal
  • Alt 3. Chicken fullkorn utan majonnäs. Sidesallad. Mellan Coca cola light. = 279 kcal
  • Alt 4. Whopper JR utan majonnäs. Sidesallad. Mellan Coca cola light. = 307 kcal
Efterrätt:
  • Mjukglass = 174 kcal
  • Med chokladtopping = 213 kcal
  • Med jordgubbstopping = 208 kcal

Egentligen gillar jag McDonalds kycklingburgare, men hittar inte kaloriinnehåll utan dressing, så vågar nog inte äta den mer...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar