Delmål

Jag gillar att planera. Än så länge har jag satt upp fem stycken delmål. Första målet skall jag ha klarat tills den 26:e, om en vecka. Då var det tänkt att jag skulle väga 0,4 kg mer än vad jag gör nu ^^ Så det har ju gått över förväntan måste jag säga. :)

Delmål två är 5 kg tills den 21 maj. Exakt 9 veckor. Eftersom att jag bara har 4,6 kg kvar, så blir det ungefär ett halvt kilo i veckan jag måste ner.

4,7 kg på en månad (28 dagar) har jag lyckats med hittills. 1,175 kg i veckan... Shit, jag kan ju lyckas på 4-5 veckor om jag håller samma takt! :D Men jag tänker inte ändra mina delmål, inte än iaf. Jag vill inte pressa mig för mycket. Hellre att jag går ner lite långsammare och har kul när jag gör det, än att bli ett vrak för att bli smal så fort som möjlig. Och går det långsamt ner, så är det nog lättare att stanna där nere sen.

Men alltså, delmål 5 är 30 juli. Det är 4 månader. Och då skall jag ha gått ner 10 kg. Nu känns det som att jag kan klara det sååå mycket snabbare. *hoppas* Det skulle vara så underbart att vara smal i sommar. Jag vill inte skämmas om jag har på mig bikini. Jag vill kunna gå barbent i kort kjol utan att min äckliga lår gnids mot varandra!

Förändra sig kan ingen – men förbättra sig kan alla

1 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt roligt att du har gått ner mer än planerat:D

Skicka en kommentar