Mer från iform

Min viktminskningsprofil:
Analytisk
Du samlar på kunskap och förhåller dig till livet som om det vore en vetenskap. Det är inte lätt att fresta dig med t ex en viktminskningskur.

Så går du lättast ner i vikt: Sätt dig in i ämnet. Läs artiklar och böcker om viktminskning, näringslära, fettförbränning osv. Kunskap om hur och varför man går ner i vikt kommer att vara till hjälp för dig. Studera flera olika träningsprogram och kostplaner och plocka ut de bästa inslagen. Prova en personlig dietist eller tränare. Deras kunskaper kommer att motivera dig. Skriv ner dina framsteg. Ge dig själv utmaningar. Leta t ex upp metoder som låter dig äta din favoriträtt och ändå gå ner i vikt. Men se till att komma igång. Bli inte så uppslukad av ämnet att du glömmer bort din ursprungliga avsikt.
Det stämmer verkligen exakt!

Och de har ett perfekt verktyg om man känner för att hetsa: Hur tjock är jag om 10 år?
Om jag ligger på +-0 i kalorier varje dag, men börjar äta en Ritter Sport utöver den andra maten varje dag så kommer jag väga 90 kg mer om 10 år än vad jag gör idag! 224 kg extra om 25 år... Också säger folk att en kaka hit eller dit gör ingen skillnad... Jo, om man inte kompensationsträna eller dra ner på andra kalorier, så gör det riktigt stor skillnad i det långa loppet!

1 kommentarer:

Anonym sa...

svar: håller med. det är inte värt och vara kvar in det förhållandet! :(
tack för din kommentar<3
kram!!

Skicka en kommentar