Bantningspillret Alli

Det här är för alla er som kommer till min blogg genom att ha googlat Alli :)

Det kostar 330 kronor för 42 kapslar, eller 492,50 kronor för 84 kapslar. 7,85 kronor mot 5,86 kronor per kapsel.

Man tar tre kapslar om dagen så det kostar 23,55 kronor eller 17,58 kronor om dagen.

Biverkningarna är inte speciellt kul:

Mycket vanliga biverkningar
Dessa kan drabba mer än 1 av 10 personer som tar alli
• Gaser (flatulens) med eller utan oljig utsöndring.
• Plötslig avföring.
• Fet eller oljig avföring.
• Mjuk avföring.

Vanliga biverkningar
Dessa kan drabba upp till 1 av 10 personer som tar alli
• Magsmärta (buksmärta).
• Inkontinens (avföring).
• Rinnande/flytande avföring.
• Oftare förekommande avföring.
• Oro.


Jag har inte testat pillret och jag kommer inte göra det heller.

Anledning 1: Jag tycker inte det är värt drygt 500 kronor i månaden
Anledning 2: Jag vill inte ha de där biverkningarna
Anledning 3: Jag klarar att gå ner i vikt utan piller så det känns dumt att ta dem

Jag skulle säga att Alli är "sista" utvägen. Alla (utom de med medicinsk orsak och som antagligen inte borde äta Alli enligt sin läkare ändå) kan gå ner i vikt! Handen på hjärtat du som funderar på Alli! Har du kämpat helhjärtat? Har du gjort allt i din makt? Tränat flera gånger i veckan? Ätigt nyttigt hela tiden? Inte fuskat?

Svarar du ja på ALLA frågor, ja då kan Alli nog vara ett alternativ. Eller om du har löjligt mycket att gå ner, så kanske det kan kännas skönt att få lite skjuts på traven. Men du kan klara det utan bantningspiller! Du måste bara kämpa! Ingen har sagt att det är lätt, för det är det inte. Ibland känns det riktigt tungt, som att man aldrig kommer nå sitt mål. Men när du har kämpat dig igenom det, så kommer du vara så nöjd! Du kommer att ha en mer hälsosam kropp och ditt självförtroende kommer vara på topp! Du lyckades!

1 kommentarer:

Miss X sa...

Ja! Håller med dig till fullo! Så jäkla onödigt!

Sen slutar det säkert bara med att man går upp!!


Men iaf, jag har en i släkten som hade liknande piller, samma effekt, de heter Xenical, ges till de med svår fetma.

Och jag måste säga att dessa piller är bra att ha! Ibland måste man äta något onyttigt, som man absolut inte vill, men måste.
Finns ingenstans att spy eller smussla undan lets say...Tårtan! Grädde!

Såna här piller tar bor en viss procenthaltavfetter, dvs blockerar det så det inte tas upp av kroppen, därför får man oljig poop!

Så att bara ha dem som i nödfall kan kanske vara ngt??

kram!! ha en bra dag!!

Skicka en kommentar