Kläder kläder kläder

Jag trodde att jag skulle ha tid att blogga i helgen, men tydligen inte :S Det är konstigt att man kan få en sån abstinens av att inte blogga, har verkligen saknat er och bloggen <3

Åh, det känns som att det är så mycket jag vill skriva att det bara blir en stor röra i mitt huvud ^^

Kan ju börja med min garderob :D Jag har hållit på i 3 dagar med att prova, sortera och få in alla kläder i garderoben. Det är en en meter bred garderob med en lång pinne för att hänga galger också har jag två trådbackar i den. Längst upp är en hylla med lite plats. Men jag måste nästan trycka in en trådback till, för kläderna tar ju mycket mindre plats när de är vikta än när de hänger. Och nu har älsklingen nästan lovat mig att jag skall få en walk-in garderob när vi skaffat hus/lägenhet, det behövs verkligen! Mamma blev jättechockad att jag lyckades trycka in allt! (Förutom några klänningar iofs) Tur att jag har en separat byrå för underkläderna, annars skulle det bli tufft ^^ Och jag har en stor låda under sängen också, hade jag inte haft det vet jag inte var jag skulle göra av de kläderna heller :P

Jag roade mig med att räkna mina kläder:
  • 21 bh:ar
  • 59 strumpor
  • 60 trosor
  • 34 byxor (plus P:s byxor, skinnyjeansen jag fick av en kompis och lite andra undanstoppade byxor som jag inte gillar längre ^^)
  • 2 shorts
  • 2 saronger
  • 14 minikjolar (alla passar perfekt eller är lite för stora nu, i början av året fick jag på mig typ 2-3 av dem :D )
  • 19 långa och mellanlånga kjolar
  • 26 klänningar
  • 41 koftor/skjortor/jumprar
  • 27 tröjor
  • 82 toppar/linnen
  • 24 t-shirtar
  • 2 ponchos
Inte illa egentligen för någon som "aldrig" handlar kläder ^^ Så hur kan det komma sig att jag kan stå framför garderoben utan att hitta något att ta på mig? Speciellt med tanke på att detta är bara mina rena kläder som jag har framme, inte de i tvätten eller de som jag har lagt undan :S

Fick en idé när jag höll på. Innan har jag knappt kommit i ens hälften av byxorna, men nu har jag testat och alla passar! Så jag tänkte att jag skall ha en rotation i byxorna. Använder jag ett par byxor så får jag inte använda dem igen förens jag har använt alla andra byxor :) Utom i nödfall, gå på fest och såna grejer när det är något speciellt man skall göra. Nu kan jag liksom inte ta på mig ett par byxor och tycka att jag är tjock i dem, för inga för små byxor finns i garderoben!

Så kan jag testa att göra likadant med mina tröjor och andra kläder med, för jag är jävligt duktig på att låta kläder ligga ^^ Jag har kläder som är några år gamla som jag använt typ 0-5 gånger :P Älsklingen kände knappt igen hälften av kläderna jag drog fram, och då har vi ändå varit tillsammans i 1½ år snart och känt varandra typ 4 år innan vi blev tillsammans :P Illa av mig.

"Du har ju jättemycket assnygga kläder, varför får jag aldrig se dem på dig?" Hihi, älsklingen tyckte att jag såg jättesmal och fin ut i alla kläderna typ :) Och jag kände mig smal när jag provade dem. Det känns så skönt att det går åt rätt håll iaf. Jag är ganska smal nu, men inte tillräckligt :)

Och jag blev jättesugen på att börja med en "Dagens outfit", men det är nog inte så kul nu när jag bara går hemma. Kanske börja med det när jag börjar skolan igen? Då har jag ju iaf en anledning att klä på mig på morgonen... :P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar