Tankar om mat

Jag vill inte äta någon lunch/middag idag. Kanske en äggvita eller ett knäckebröd.. Men inte lagad mat. Men när brosan kommer hem från gymmet kommer han garanterat att laga mat... :/ Hoppas att han gör något som jag inte tycker om så jag har en anledning att slippa! Så kan jag ta något litet istället..

Har ni hört uttrycket att man skall "äta frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en tiggare"? Jag kan verkligen inte följa det! Jag vill äta en lagom liten frukost, ingen lunch eller ett litet mellanmål och sen en större middag. Kanske är det för att jag är så van vid att vi äter en sen middag hemma när hela familjen väl äter ihop? Då vill jag ha ett stort spelrum med mina kalorier. Hellre att jag har kvar 700 kalorier till "säkerhetsgränsen" än att jag har ätit så mycket tidigare på dagen att jag bara får äta 200 kalorier tillsammans med familjen. Dels blir jag troligtvis inte mätt och dels så väcker det nog lite misstankar hos de andra..

Och faller lättare för frestelser och börjar hetsa och äta onyttiga grejer på helgkvällar, då vill jag ha ätit så lite som möjligt innan så jag iaf slipper ångest att ha kommit över 1000 kalorier. Plus att ju mindre jag har ätit under dagen, desto lättare är det för mig att fråga mig själv "Vill jag verkligen förstöra mitt låga kaloriintag genom att äta det där?".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar