Hm

Hm.. Innan jag blev avbruten av mamma så hade jag tänkt skiva ett inlägg om hur glad jag var och varför. Men nu kommer jag inte ihåg varför jag var så glad, haha :D

Lägger in en bild på min lunch/middag. En tortilla, 70g kyckling, 100g gurka, 57g isbergssallat, 100g gul paprika, 25g röd jalapeño = 320,4 kalorier. Vi hade ingen salsa hemma :( Det ser verkligen ut att vara jättemycket mat, och det var det. Men eftersom att det var så mycket grönsaker så var det ingen fara. Brödet låg på 183 kalorier, men det kändes värt det faktiskt. Även att det är "onyttigt" och innehåller ganska mycket kalorier, så tänker jag inte sluta äta sånt. Visst, jag äter ju inte överdrivet mycket av det kanske.. Men i slutändan så är det det totala energiintaget som gäller för mig :)

Hm, min älskling är konstig :S Kommentaren om maten blev: "Ok.. men med tanke på att det verkar ha varit en stor sak så tror jag nog du kanske kan stå dig på den tills imorgon.. " Och när jag sa att jag hade ätit 392,9 kalorier än så länge idag sa sa han: "Ok.. :) Du behövde ju knappast oroa dig att den var på 320. .. :P Jätteduktigt älskling.. ;)" Det känns skumt, men väldigt skönt, att han är så uppmuntrande och stöttande. Men skulle jag ligga under 400 kalorier varje dag så skulle han nog börja tvångsmata mig :P

Slänger in två bilder på älsklingens föräldrars valp, och kennelns två valpar som också var med när vi hälsade på i fredags :) På lördag kommer jag sitta valpvakt åt två eller tre av dem, beroende på om den ena hinner bli såld ^^ Rasen är tollare, eller nova scotia duck tolling retriever som de heter egentligen. De är så äckligt söta! :)



Nu, lägga in kläder i garderober och byrålådor! Lyckas jag klämma in allt inne i mitt rum är jag inte dålig, brukar ha typ hälften av mina kläder i tvättstugan men garderoben ser ändå helt full ut :S

5 kommentarer:

L o v e sa...

Jag tänker likadant - Det är det totala kcalintaget som betyder något, inte vart dom kommer ifrån.. Söta vovvar med ;)

A. sa...

Galet söta hundar :D

Malin sa...

hihi tack :D (a)
<3

tess sa...

hmm.. lite kostigt ändå. bra att han stöttar dig, men att äta så lite är ju egentligen inte bra. Men han kanske inte har koll.. killar brkar inte alltid ha det :P

Lisa sa...

hihi, jag har en sån hund. Världens bästa! ♥

Skicka en kommentar