Fika

Mötet på sjukhuset gick bra. Hon frågade lite om hur jag mådde och vad jag skulle göra till sommaren/hösten. Hon tyckte att jag skulle kontakta läkaren igen innan medicinen tar slut får att få mer utskriver eller får råd hur jag skall göra för att sluta med den.

Nyss ringde P. Han ville ta en fika på stan och att jag skulle följa med när han tar hål i örat. Jag tror att han tänker ta det med pistol :/ Det är så jävla korkat.. Men vill han få någon sjukdom, så visst. Iofs så har vi ingen riktig piercare i stan, men det är ju bara att åka till någon annan stad i närheten. Plus att han egentligen inte har råd att göra det, trots att det är för sina födelsedagspengar han gör det... Så tänker han göra det med pistol kan han fan lika gärna göra det hemma med en stoppnål...

Iaf, sa att jag inte ville gå ut i regnet, att jag hade varit ute och det var kallt :( Så han skulle höra av sig lite senare, så får vi se om brosan har lust att hämta mig efter sin träning och följa med. Känner nog inte för att umgås själv med P heller.. Är på osocialt humör idag :S

När vi fikar så brukar vi vanligtvis välja mellan 3 ställen/kedjor. Det enda är jättegott men omotiverat dyrt, dit vägrar jag i princip att gå. Och med tanke på att alla mina vänner är typ fattiga, så blir det nästan aldrig där.

Det andra är ett ganska mysigt ställe med uteservering och billigt te och kaffe. Jag gillar det, förutom när det kommer till maten/fikat där.. De har knappt något fika, förutom några troligtvis-inte-kalorisnåla grejer och mackor som jag inte äter.

Det trejde stället är min favorit. De har en uteservingen men tyvärr är det rökförbud där. De är dock överlägset billigast och de har småkakor från Delicato, som ligger på runt 50 kcal/st. "Hm, skall jag ta en negerboll? Nej, jag tar nog en kaka.. Och den såg ganska god ut.. Och den med." Hur ätstörd verkar man om mat tar tre kakor liksom? Det som de inte vet är att jag får i mig 150 kalorier, hälften av en negerboll :)

Har bara fått i mig havregrynsgröt än så länge. Tänker inte äta något förens den eventuella fikan, sen blir det köttfärslimpa till middag. Idag blir nog en bra matdag, även om jag fikar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar