200 kcal frukost

Har börjat äta någonting nytt nu, flingor med hallon. 196 kalorier, känns ganska okej.
2 dl Special K = 127 kcal
½ dl frysta hallon = 9 kcal
1 dl standardmjölk = 60 kcl
Använder man lättare mjölk så blir det ju mindre kalorier, men vi dricker standardmjölk hemma. Jag micrar hallonen innan och mosar dem lite, så blir det som sylt. Jättegott :)

Nu tänker jag lägga mig ute i solen med en bok, det är riktigt skönt ute! Satt på stentrappan med en cigarett nyss, när huden nuddade stenen så kändes det som att man brände sig :)

5 kommentarer:

L o v e sa...

Smart frukost! :)Varma hallon är ju asgott!

Fanny sa...

Ja jag älskar den tidningen ;) Låter som en bra frukost :D Mumsigt till efterrätt också :D Keep up!

Perplexed sa...

svar: Ja dom heter ridderheims. Men då måste man köpa 5 kg och det kostar typ 600 kr :P Men det kanske finns i någon liten skum affär nånstans. Jag jobbar med att laga dietkoster så brukar köpa hem det ibland för jobbets pengar(så ofta jag vågar) till vegarna (:

Em sa...

Jag ska inte ta det på ett bra tag efter min fasta är över, ska inte beställa mer heller. Jag vill inte bli en drogi!
Tack för svaret!

illusion sa...

Jag har knappt gjort något skolarbete under hela högstadiet, därför fick jag praktik istället :P

Skicka en kommentar