Svar till Anonym

OJ! Första gången jag läser här, men shit vad gripande! Antagligen inte på det sätt som du vill, antar jag men. Själv är jag en tjej som kämpar för att gå upp i vikt. Har alltid varit smal men blev deprimerad i högstadiet och sjönk i vikt(inte annorexia). Har nu sex år efter det lyckats komma upp och väger 52, vilket jag är stolt över, min längd är 1,67 och jag tycker det är bra. Jag är nästan helt nöjd med mig nu. För sex år sedan var min längd den samma men jag vägde endast 47 och skolsystern tjatade på mig, de flesta av mina vänner vägde mellan 50-52 då och jag skämdes för att säga min vikt. Killarna tyckte att det var jättekul att de kunde lyfta mig lättare än de andra, men för mig var det bara pinsamt. Jag hade minst bröst i klassen och de är fortfarande små, de är faktiskt så små att jag inte tycker om att gå till stranden och bada och har aldrig köpt in en bikini för jag skulle aldrig vilja visa mig i den, jag har inget att visa. Att ha annat än naturliga bröst är inget jag önskar samtidigt som mina bröst är den kroppsdel som jag tycker minst om. Och kämpar för att få dem större på ett naturligt sätt. Som du märker är jag väldigt bröst fixerad just nu.

Men min fråga till dig, även om jag inte sett dig är: vad det är som får dig att vilja bli smalare. Att vilja bli av med det som du har?Jag skulle vara överlycklig om jag slapp ha höftbens kotor som skaver mot byxlinningen. Men av vad jag läst här, tycks du vilja vara en som vill byta ut den kropp du har mot en sådan som min. Så jag undrar varför? Och tolka mig inte fel nu för jag tycker ju ändå att alla har rätt till att göra vad de vill med sina kroppar så länge som de inte dör av det. Men jag är bara nyfiken på hur du tänker då du har just de motsatta planerna för din kropp jämfört med vad jag har.
Hade jag varit i din situation så hade jag antagligen känt likadant. Man vill väl alltid ha det som man inte kan få... Jag har jättekurvig kropp och kan bli riktigt avundsjuk på tjejer som är långsmala och inte har några kurvor, jag tycker att det är så otroligt vackert! Men jag har blivit mer och mer nöjd med min kropp ju äldre jag har blivit, jag älskar min smala midja och kan faktiskt ibland kolla mig i spegeln och se en snygg kropp :S

Men jag känner mig ändå stor och klumpig, jag vill vara lätt och graciös! Ju smalare jag är, desto vackrare känner jag mig. Jag vill slippa känna min lår nudda varandra när jag går i kjol!

Det är så svårt att förklara känslan... Kanske om jag frågar dig samma sak? Varför vill du inte ha den där kroppen, varför vill du ha min? Få putmage, gäddhäng och celluliter XD

Människan är ett dumt djur, vi blir fan aldrig nöjda! :P

4 kommentarer:

Em sa...

Klart du kommer få kompisar! Bara du inte drar dig undan utan försöker lite så kommer det gå jättebra. Jag hade gärna flyttat in med dig!

Nicolina sa...

Jag skulle bli överlycklig om jag klarade det till nästa sommar, men det är liksom lite mer än 1år till så det är nog inte så svårt, och jag kanske kommer göra sån operation, så då kommer jag vara smal till sommaren, :) Jag måste börja sätta mål, det är svårt utan mål. För mitt mål innan var att jag skulle vara smal till när jag slutade skolan. Jag hade inga mål emellan. och det var dålig av mig.

Havregrynsgröt är inte min smak så men förtillfället känns det som jag kan göra vad som för att jag ska gå ner i vikt.Innan hade jag alltid med mig en flaska vatten om dagen till skolan, men la av med det sen när allt gick skit. Men ska börja med det igen. För vatten gör också så jag inte äter nått. För när jag blev sugen på nått. Tog jag min flaska och drack lite och sen hade den på mig i 5min typ och varje gång jag kände sugen eller magen var hungrig drack jag. Felet är att jag inte tänker så, för jag tänker så att jag verkligen vill ha det och att jag kan träna bort det nästa dag eller på kvällen. Men det blir aldrig så och jag lär mig inte av mina misstag i heller. :( Jag har faktiskt inte söt sug så ofta så det är inget problem och om jag skulle ha det dricker jag light läsk. :)<333

Nicolina sa...

Det är jag som hade lagt till dig på msn om du undrar ( gurkporr@live.se)

Fanny sa...

Okej, jag ska prova den och se om dagarna blir lite lättare att ta sig igenom! Tack <3

Skicka en kommentar