Quinoa

Idag åt jag quinoa för första gången! Det var verkligen jättegott och det var inte så mycket kalorier i. Jag och brosan gjorde en sallad på det, tomat, gurka, apelsin, sharon och 5 olika sallader. Vi pressade lime över och kryddade med citronpeppar och salt. Men nästa gång skall vi inte ta en helt lime, det blev lite väl mycket :P Portionen på bilden innehåller ungefär 180 kalorier. Tänker inhandla lite kassler tror jag, det passar nog med quinoa.

Jag skrev till M på forumet jag hittade henne på. Undrade om hon hade försvunnit därifrån för alltid.. Förhoppningsvis så har hon inställt så att hon får mail om det.. Skrev inte vem jag var dock. Jag vill verkligen ut till henne snart. Älsklingen har pratat lite med L, hennes sambo, och han jobbar fram tills nästa måndag.. :( Så kanske inte blir att vi kan träffas på evigheter! (ja, eller veckor, men det känns som evigheter") Vågar inte smsa heller.. Och kan inte ta mig ut dit själv. Och hon kan nog inte ta sig hit själv.. :(

Är så chokladsugen att det inte är sant! Eller så vill jag äta judebröd, det är så gott. Mamma och pappa hade med sig det hem när de var i stugan med mormor nu i helgen.. Den friska sidan av mig vill verkligen be mormor att baka mer till oss :) Den sjuka sidan kan bara gå med på det om jag inte sväljer :P Men det är inte bra att ha sötsaker hemma, det vet jag..

Har ätit 636 kcal än så länge.. Borde inte äta något mer.. Men känner att jag är hungrig plus att jag är äckligt sugen. :( Om jag äter en källarfranska med choklad så kommer jag upp i 856 kcal och det är ju under 1000 kcal. Och imorgon har jag inplanerat att träna väldigt mycket efter mitt förkylningsuppehåll. Fan, jag testar att äta en halv fralla.. Jag vill inte ha ångest över det, så jag tänker inte tänka på det :P eller nåt.. :S

0 kommentarer:

Skicka en kommentar