Vågar

Vågen visade lite minus idag :) Men jag tror att den börjar bli lite fucked up, för först visade den att jag hade gått upp 6 hekto :0 Men jag insåg att jag inte kan ha gått upp så mycket utan att ha hetsätit, så jag vägde mig efter en stund igen. Och nu varje gång jag har vägt mig har den visat samma.. Jag vill ha en så våg som man hade i skolan för och som läkare har, när man flyttar små vikter. Det känns som att de är exaktare :S

Vi har faktiskt 3 vågar här hemma :P Jag jämförde de imorse, och de visade ju inte direkt samma vikt... Vi har en gammal icke-digital. Den visade att jag väger typ 2 kg mindre än den vågen jag brukar använda! Jag hoppas ju att det är den som stämmer, men jag tvivlar på det :P

Sen har vi den som jag brukar använda, en vit digital som är några år gammal. Jag och brosan fick den tillsammans i julklapp. Den krånglar ju som sagt, men man skall ju alltid väga sig på samma våg för att se den faktiskt viktminskningen, så spelar det ju ingen roll vad siffrorna faktiskt säger.

Också har vi min svart digitala våg som jag köpte när jag flyttade hemifrån. Är från Melissa och är snart ett år gammal. Den visade att jag väger 1,3 kg mer än den vita... :( Så min vikt diffar med över 3 kg på de olika vågarna. Men jag har tänkt att jag fortsätter väga mig på allihopa lite då och då bara för att se hur mycket de skiljer och räkna den vita vågen som min riktiga vikt.

Lite surt att den svarta visar med dock, det blir ju den jag tar med mig när jag flyttar nästa gång.. Har kollat lite på den här sidan, får se om jag hittar någon i min prisklass :P

1 kommentarer:

illusion sa...

Nejdå, du får gärna vara med. Lycka till ^^

Skicka en kommentar