Nästa vecka - Frukf & Grönt


Nästa vecka följer jag med älsklingen hem till honom och är där från söndagkväll till fredag. Han sa något i stil med "Det är ju positivt för dig, då får du ju äta hur du vill", mitt svar var "Fasta!" :D Och då började vi prata om det och han kunde acceptera en dags fasta men inte hela veckan... Då förklarade jag det där med att man förlorar vattenvikt i början och "riktigt" vikt senare men han var fortfarande tveksam.

Men så sa jag att det antagligen är lite väl magstarkt av mig att tro att jag skulle klara en enveckasfasta med bara vatten, te och lightläsk med tanke på att jag bara har gjort några få endagarsfastor förut. Jag berättade om grönsaks- och fruktjuicefasta och fruktfasta och det hade inte lika stora problem med. Så vi kom fram till att jag bara skall äta grönsaker, frukt och bär när jag är hos honom :D



Så nu har jag raggat frukter och kaloriinnehåll på nätet för att planera vad och hur mycket jag skall äta :) Och han var så söt mot mig och blev orolig att jag inte fick i mig tillräckligt med vitaminer och mineraler, så berättade om min kalciumbrist och han tänker köpa såna tabletter till mig! Nu slipper jag oroa mig över mitt stackars skelett iaf :)

Fråga: Om jag bara äter grönt, borde jag försöka få i mig lite nötter också för att få i mig fetter? Jag äter nämligen inte advokado.. :/ Och någon som har tips på roliga maträtter man kan göra på bara växter? ^^

3 kommentarer:

stars in heaven sa...

Oki doki så trevligt.
Igår gjorde jag inget specielt. Var mest hemma och degade, hihi ;)
Kram

tess sa...

den sortens fasta låter bättre än helfasta tycker jag :)! Jag kör enbart frukt och grönt, men jag kör ju bara två dagar. Ska du göra det en hel vecka är det klart du kan stoppa i dig nå annat nån gång så länge det inte är så mycket. Lite nötter låter bra, annars vet jag inte. Lite keso nån dag kanske?
När jag gör grönsaksrätter brukar jag bara koka morötter, broccoli och kanske rödbeta, krydda det ordentligt och käka lite paprika till. Märkvärdigare än då har jag i alla fall inte kommit på hur man kan göra det..

sandra sa...

Har man fram tills 18e juli? :O åh jag hoppas att det är så!!!


bra blogg förresten (eller ja, allt med bantning intresserar mig) ;)

Skicka en kommentar