Tårta och spya ^^

Har bakat en tårta till P nu. Jag och brosan gjorde den. Och nu är vi väldigt äcklade och illamående :P Fatta att hela tårtan innehåller 4950 kalorier. En åttondel är cirka 620 kalorier, men skrapar man bort grädden så är det typ "bara" 350-400 kalorier.. Jag kommer nog ta en sextondel och skrapa bort grädden. Jag mår ju illa bara jag tänker på tårtan :(

Föresten, jag spydde i natt. Ibland får ju jag halsbränna av min medicin och jag tog den ganska sent så vid typ 1 gjorde det jätteont! Jag bad älsklingen att hämta Link till mig som jag tuggade i mig.. Sen bad jag honom att hämta vatten, och direkt när jag sa det kände jag att jag var tvungen att gå till toaletten. Lutade mig över toalettstolen och bara kände det komma. Det var skönt för stunden och jag ville nästan sätta fingrarna i halsen och fortsätta spy för att bli av med all syra. Jag förstår de som misstar sin halsbränna för hjärtinfakt, det gör så äckligt ont över hjärtat och bröstet!

Det är ganska kul det där med att spy... När man försöker spy själv a la miastyle så är det så obehagligt! Iaf för mig som inte är van. Tårarna rinner och halsen gör ont. Men när man spyr för att kroppen vill det, som när man är full eller sjuk, då är det bara skönt! Ibland har jag nästan lust att supa mig full bara för att kunna spy, men jag gör aldrig det :/ Spyr inte så ofta, jag tror att detta var första gången sen förra nyåret... Men blir det mycket fester i sommar där man är "tvingad" att äta, så blir det nog fingrarna i halsen och skylla på fyllan. Kanske inte så smart. Men det kallas ju också ätstörd.

Tips, Annika Marklund skiver om ätstörningar i sin krönika.

1 kommentarer:

illusion sa...

Jag tycker det är värre att spy när man är sjukt :/ Har du någon vikt till tävlingen?

Skicka en kommentar