Nervös

Jag har ansökt till ett forum... Jag hoppas verkligen att de släpper in mig men är så rädd att de kommer neka mig :( Visst, det finns AMS och AMI, men jag känner mig inte riktigt hemma där... Det blir alltid så när jag kommer till ett forum som har funnits länge, jag känner mig obetydlig och så liten. "Varför skulle någon bry sig om vad jag har att säga?"


Har väl gjort 20 poster totalt på båda forumen. Jämför det med de över 1200 poster jag har på mitt halvdöda favvoforum. Det verkar inte vakna till liv på riktigt igen och jag skulle behöva någonstans där jag vågar vara mig själv på. När jag kommer till ett helt nytt forum känner jag att jag kan öppna mig, jag vågar starta nya tråda, svara i existerande trådar. Jag känner mig som en del av gruppen, jag står inte utanför och kollar in.

Jag hatar känslan av att jag tränger mig på, tränger mig in i en befintlig grupp. När jag började läsa äs-bloggar så började jag fundera på att starta en egen. Men jag tänkte "vem skulle läsa, vem skulle bry sig?" och jag trodde knappt att jag skulle våga kommentera i de andra bloggarna och svara på kommentarer i mig blogg. Sen så började jag äta min medicin. Nu vågar jag blogga och jag kan bli förvånad över mig själv att jag vågar kommentera andras bloggar. Speciellt när de gäller såna där små "obetydliga" kommentarer...

Jag har faktiskt haft ett eget äs-forum en gång i tiden (läs: på stenåldern). Det var aktivt i några månader, nu kommer jag inte ens ihåg vad det hette :P Och jag hade en äs-sida, med information på svenska. Sån info som då i princip bara fanns på engelska. Jag kommer inte ihåg varför jag la ner den, men det ångrar jag idag. Det skulle vara kul att starta ett sånt projekt igen ^^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar