Citronpaj med hallonmaräng

Jag har alltid varit fascinerad av citron- och marängpaj, som verkar vara väldigt vanlig i USA. Jag har aldrig ätit det, men jag har ätit vanlig citronpaj och det tycker jag är underbart! Så nu har jag hittat det här receptet och skall baka det idag! Skitbra, förutom att jag nu har räknat ut hur mycket kalorier den innehåller....... >_<


Det är två burkar lemon curd i, men det står inget näringsinnehåll på.. Men jag hittade lite olika märken med kcalinnehåll på en brittisk sida och tog medelvärdet av alla där, blev 280 kcal per 100 gram. Inte så mycket, men med tanke på att det är 640 gram i pajen...

Totalt blir det 5298 kcal i pajen.. Den är dock för 12 personer, så 1/12-bit är 441,5 kcal.. Om jag äter 1/8-bit så blir det 662 kcal....... :( Och vi kommer ju äta tillsammans, så jag kan ju inte räkna med att sporta ut något.. :(

Och nu kom mamma hem med bullens korv och korvbröd.. Älskar bullens korv.. Fuck! Ett korvbröd innehåller 87 kcal, så det får bli max ett bröd! *räknar på korven* 104,5 kcal per korv!!! Herrefuckingjävlar!!! *tänker* Fan, ketchup och rostad lök på det...... 1 tsk ketchup 8 kalorier, inte så farligt.. 1 msk rostad lök 25 kcal.

Ikväll blir det grillad fläskfilé och potatis.. Jag kommer komma upp i typ 700 kcal idag, utan att ha ätit av pajen... >_< fan! Tur att jag har hunnit med 20 min träning och nästan en timmes dans iaf... :/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar