Tävling

Anmälde mig till tävlingen nu. När jag startade bloggen så tänkte jag att jag inte skulle skriva ut min vikt, längd och mått, för att undvika att trigga folk. Inte för att jag är någon thinspo direkt, men man kan ju hoppas på att bli ;) Och jag vill verkligen inte att någon frisk tjej skall hitta hit och tänka "Som hon vägde innan väger jag nu... Då kan jag ju också gå ner de där kilona." Så tänkte bara skriva ut BMI.

Men så har jag funderat lite och kommit fram till att BMI är ju också triggande, och jag har ju en liten "varning" på bloggen om vad det handlar om, så om jag skriver vikt eller inte spelar ju ingen roll? Så nu går jag ut officiellt med det!

Jag är 164 cm lång.

Högsta vikt någonsin är cirka 75 kg/BMI 27,89..... :(

Lägsta vikt på den här längden är 52 kg/BMI 19,33

Högsta vikt i år (18 februari) och "startvikten" för nya tag: 64,5 kg/BMI 23,98

Dagens vikt: 57,8 kg/BMI 21,49

Delmål till 21 maj: 55 kg/BMI 20,4

Delmål till 30 juli: 50 kg/BMI 18,6

Slutmålet vet jag inte än, det får vi se när jag väl är på 50 kg :)


Så när tävlingen är slut för min del så kommer jag vara på 52,8 kg, 8 hekto från min lägsta vikt. Jag har en tabell och ett diagram över hur mycket jag borde gå ner för att nå mina delmål och 21 juni är dagen då jag skall väga 52,8. 78 dagar... Det är ju jättelångtid. :/ Men hittills har allt gått mycket snabbare än planerat och tävlingen kommer nog bara att få mig att kämpa ännu mer :) 5 kg på en månad är ju inte orealistiskt det heller utan att förstöra kroppen och psyket för mycket?

2 kommentarer:

pam sa...

Vad tittar du på för serier då? :)
kramar

Anonym sa...

Jag är väl sista personen att moralpredika, men vill bara höja ett finger... Gå inte ned under BMI 18, för där är du GARANTERAT smal åt det magra hållet - men har ändå en chans att leva ett bra o lyckligt liv. Börjar du sträva efter att bli smalare än så, kommer du utan tvekan bli fast i äs-träsket. Bättre att sikta på att bli lagom smal + må bra, istället för riktigt modell smal och olycklig va? :)/ebba, thelittlethings.blogg.se

Skicka en kommentar