Kakor

Glömde ju berätta, det var minus idag! Så 57,1 kg! Så jävla skönt! Och idag har jag ätit lite, så imorgon blir nog en bra dag det med. Nu däremot börjar jag känna mig lite hungrig.. Jag vet att jag kan låta mig äta, men jag tänker nog låta bli. Vill inte komma över 500 kcal idag <3 Vill bli smal så fort som möjligt och då är det ju onödigt att äta när jag kan dricka vatten och röka istället?

Älsklingen var så söt mot mig innan idag. Vi började prata om kakor och han blev sugen på att göra hallongrottor någon dag. Så började han prata om att vi måste kolla upp hur mycket kalorier kakor innehåller och om man kan göra kakor kalorisnåla, så att jag skulle kunna äta dem ^^

Så vi har suttit och surfat kakor och räknat kalorier ^^ Det verkar som att de flesta småkakor som är "torra", dvs inte hallongrottor och negerbollar, innehåller runt 50 kcal. Och det är ju inte så farligt, hellre kakor än bullar isf :)

Här är länk till några recept och kcalinnehåll per kaka:
Wienerstänger 48 kcal /st
Havreflarn 53 kcal / st
Skurna pepparkakor 46 kcal / st

Dagens kcalintag: 491

3 kommentarer:

Natacha sa...

Fin blogg! :)
KIka gärna tbx på min om du har lust

Anonym sa...

Du verkar ha en konstig och ohälsosam syn på vad som är hälsosamt. Vadå hellre röka än att äta? 500 kcal om dagen? Kanske ska söka hjälp?

Anonym sa...

du bör nog se över din kost och din syn på hur du ser ut. att väga 57 kilo och vilja bli smalare låter för mig mycket ohälsosamt. dessutom röka och dricka kaffe. tänk på din insida. du bör söka hjälp med detta.

Skicka en kommentar