Lymfan

Haha, hade ju inte alls tänkt skriva om piercingar och sånt i förra inlägget, tänkte ju skriva om lymfan :P Bra att man inte är helt sinnesförvirrad...

Satt och läste om lymfrening och hittade detta:
Tecken på problem med lymfsystemet kan vara:
dålig blodcirkulation, oren hy, påsig hy, viktproblem, vätskesvullnader (ödem), celluliter, problem med lederna, huvudvärk, sömnproblem, Fibromyalgi (mjukdelsreumatism), lymfödem (svullnader i armar och ben), spänningar i muskler och nacke.
Och jag har verkligen sjuka problem med mina leder, har varit lite rädd att jag har artros.. Det värker i dem och de knakar jättemycket. Det har kommit mer och mer under flera år. Och jag har nog dålig blodcirkulation också, med tanke på att jag både röker och har ett ganska stillasittande liv. Och det ökar ju risken för celluliter också :(

Fysisk träning, bada bastu och torrborstning är tydligen bra för lymfan. Torrborstning gör jag typ några gånger om året, måste bli bättre på det :P Får försöka göra det dagligen varje morgon innan jag klär på mig. Synd att jag inte har en bastu, det var meningen att vi skulle ha det egentligen men mamma och pappa ville inte ha det! >_<

0 kommentarer:

Skicka en kommentar