Idag var ingen bra dag

Brosan kom in innan med en dextrosol, som han inte gillade. Lakrissmak... Den var inte speciellt god men ändå så fick jag i mig 3 bitar... :( Men nu har den fått flytta ut i köket så att jag slipper ha den liggandes här iaf. Sen åt jag en halv kaka.. Ville att den skulle försvinna från köket, att den skulle sluta ligga där ensam i sin burk och fresta mig. Så jag åt upp den. Det var ju ett jävligt korkat sätt att bli av med den på! Som tur var så gav jag halva till älsklingen. Och nyss så åt jag mannagrynsgröt, med socker! Inte mycket, men iaf, helt onödigt! Det gav liksom ingen söt smak till gröten ens, så jag märkte inte att jag hade sockrat... Så de små onödiga grejen gav mig 76 extra kalorier idag. :(

Och innan idag så började jag bli yr av att jag inte hade ätit, så jag åt två knäckebröd med marmelad och ost... 140 extra kalorier där. När jag ändå visste att älsklingen skulle bli hungrig snart och att vi skulle äta då.

Så egentligen 216 onödiga kalorier. Idag kunde det ha varit 607 kcal, men jag kan ju inte hålla käften stängd.... Fast det är ju under 1000 iaf... Plus att jag inte har tränat något idag. Jippi! Imorgon kommer det inte bli kul att ställa sig på vågen.. Jag vill ju ha 56,x kg så varför kämpar jag inte mer för det? Jag har haft 7 dagar utan viktuppgång nu, jag vill inte bryta det.. :(

Dagens kcalintag: 823

0 kommentarer:

Skicka en kommentar