Ägglossning och vattenvikt

Tisa skrev innan att hon trodde att det var vatten jag hade gått upp de här två dagarna. Jag mätte mig idag för att jämföra när jag mätte mig för några dagar sen på den här vikten och alla mått var samma förutom magen och midjan. Magen +3,5 cm och midjan +4 cm. Så antagligen är det inte "riktig vikt" jag har gått upp :)

Och jag känner mig lite halvspänd i magen för jag har/har haft ägglossning. Och jag kollade på mitt viktdiagram, förra ägglossningen hade jag en mindre viktuppgång och lite trögare att gå ner i vikt än övrig tid i månaden. Jag har aldrig tänkt på att ägglossningen skulle kunna påverka :/ Men tydligen kan den det, och efter förra ägglossningen så gick jag ner i vikt ganska snabbt... Så kanske att vågen kommer visa bra siffror om någon dag :)

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa.. Fortsätt som du gör så kommer du iaf inte ha ägglossning länge till, kul att inte kunna skaffa barn tappa hår, bli benskör, organen i kroppen krymper... Du kommer inte kunna stoppa när du nått ditt mål... tror du mig inte? ta en macka extra idag, nej jag vet att du inte vill, men det är en annan sak att inte kunna... testa, går det har du bevisat nåt för dig själv, går det inte.. ja då vet vi vad det betyder.. SNÄLLA sluta! / En som varit (är) där..

Skicka en kommentar