Paj och påskmiddag

Det blev bättre efter att jag fick skriva av mig lite och röka.. :) Så nu håller jag på med pajen, och det är faktiskt riktigt kul! Men jag är nog lite perfektionist, småskäller på älsklingen hela tiden. Om det saknas en matsked från att vara en dl, så är det inte en dl.... :P Nu har jag smakat lite på hallonmarängsmeten, men det känns inte som hela världen.

Igår var jag jätteduktig och åt inte en endast godisbit från våra ...*räknar*... 5 (?) godisskålar :) Jag var frestad, men jag lyckades koppla bort det. Hemma hos mormor sen så vet jag inte hur det blir, mat blir det ju och min paj.. Sen så kommer det säkert finnas mer efterrätter och fika, men man är inte tvungen att äta av allt, tack gode gud för det.. Godis brukar hon inte ha i överflöd heller, så det är nog ingen fara.

Det värsta blir påskmusten :( För jag antar att hon inte har köpt någon lightvariant. Varför dricka läsk med kalorier när det finns läsk utan kalorier? :S Såg att mamma och pappa hade köpt massa vanlig läsk också.... Fattar inte varför. Brosan dricker knappt ens lightläsk längre, och jag har typ bara druckit lightläsk hur länge som helst.. Också har vi en sodastreamer, varför inte köpa koncentrat då?

Vad fick ni i era påskägg? Jag fick en 500-lapp och inget godis!! :D

2 kommentarer:

s sa...

svar: 1.67 ungefär

Jackie sa...

håller med dig om läsken! Jag fick ett par trisslotter, och minilite godis, som jag ändå kommer hälla i det "gemensama" ägget som står i köket/vardagsrummet. :)

Skicka en kommentar