Dessa jävla vågar... >_<

I morse så kontrollvägde jag, brosan och älsklingen alla våra vågar. Vi letade fram massa vikter, 25 kg och vägde. Den analoga visade 28 kg, den vita 28.2 kg och den svarta 28.9 kg. :S Sen ställde jag mig på vågarna (med kläder och en tung vetekudde) och då visade de 60, 60.6 och 61.8.....

Så om den analoga visar rätt vikt så visar den vita ungefär 101 % av vikten och den svarta 103 % av vikten, iaf på dagens testmätning. Fan vad jag vill ha en ny våg, en dyr riktigt bra en! Och jag vet inte hur jag skall läsa dagens morgonvikt. Den svarta visade samma siffror som igår men den vita visade först +3 hekto sen igår. Efter en kvart la den till ett halvt kilo till. Efter det åt jag frukost och efter maten så hade jag gått ner ett halvt kilo, så jag var tillbaka på +3 hekto... Mycket skumt... Och då vägde jag mig inte en gång per tillfälle, utan typ 5 gånger per gång och ändå visar den så konstigt.. :S

Så idag skriver jag in 57,8 kg som det var igår, men jag markerar dagen som en "icke vägningsdag".. Men nu har vi iaf bytt batterier i den, så nu borde den sluta krångla.

1 kommentarer:

alexis sa...

Usch sånt där gör att jag aldrig kommer lita på en våg. Hatar att väga mig, skulle vilja smita in på en vårdcentral och väga mig då skulle jag nog lita på den. Men ändå, hata vägning... Mått säger mer, men man har ju ändå ett viktmål + att man vill ju veta.

Skicka en kommentar