Backig promenad

Missade att väga mig i morse :S Blev lite stressad för brosan frågade om jag ville gå ut och gå, så jag var tvungen att äta. Jag kom på det och vägde mig sen efter att jag hade ätit och druckit, men då visar vågen alltid lite mer. Men skulle gissa att jag väger typ samma som igår. Så det blev inte att jag mätte mig imorse, men det kan jag göra sen i eftermiddag eller ikväll. Det ända som skiljer är ju magen och midjan beroende på hur mycket man har ätit, men det blir nog bra :P

Som sagt, brosan drog ut mig att gå. Vi bor typ helt perfekt, lite i utkanten på stan. Med cykel tar det typ 15 minuter till centrum, och då cyklar man sakta! Och en kvarts promenad gör att man hamnar mitt ute bland skog och ängar, kossor och hästar. Och vi har nära till typ ett friluftsområde, eller vad man skall kalla det. Där finns det motionsslingor och jag och brosan gick den längsta. Vi har nog gått ungefär en mil totalt, i massa backar. Ibland ville man bara lägga sig ner och dö, men det var skönt att komma hem och inte va helt slut, det kändes som en frisk liten promenad typ :P I 2 timmar gick vi.. Så 400-500 kcal typ? Är nog snarare 500 kcal, med tanke på vilka backar vi har bestigit :P

Men stegräknaren är konstig. Har ställt om den igen, idag visade den knappt 12 000 steg = 6,4 km. Längre än så har jag gått.. Aja, det är väl lite kul att använda den iaf, men huvudsaken är att jag har gått i två timmar!

Nu blir det en cigg i solen, sedan duschen!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar