Sol och kroppsuppfattning

Idag har det varit underbart att sitta på trappan med en kopp te och en cigarett. Det har varit över 20 grader i solen! Jag önskar att jag var frisk så att jag kunde gå ut och ta en lång promenad. Jag kan garantera att det kommer vara värsta snöovädret när jag känner mig tillräckligt kry för att promenera. :( Aja, då kan jag ju träna inomhus iaf...

Jag hjälpte brosan att rensa hans garderob innan idag. Han hittade hur mycket grejer som helst som han knappt har använt på evigheter! Och allt sitter så mycket bättre på honom nu. Han har gått ner typ 6 kg på 2-3 månader. Han berättade att P hade sagt till honom att han började bli "värsta stickan"... Men han har ungefär 15 kg kvar... :/ P har verkligen störd kroppsuppfattning, åt "det andra hållet".

En gång pratade han, älsklingen och jag om något och kom in på hans förra kombo I. "Tycker ni att hon är tjock?" P var typ helt chockad över att vi tyckte det, hon är tydligen bara "lite småmullig"... Alltså, hon har dubbelhaka, det ser ut som att hon har en sån där badring runt magen. Tänk er den här bruden, fast flytta lite av bröstfettet till magen och gör henne kortare. That's I.


I har också ganska kul kroppsuppfattning. Jag låg på ungefär BMI 23 ett tag. Sen gick jag upp till BMI 26 igen. I tyckte att det var jättebra, att jag såg mycket bättre ut nu när jag inte var så äckligt spinkig.... :S Kan ju tillägga att jag är kort och kurvig, och vid BMI 23 så kan jag gå ner 10 kg och fortfarande se någorlunda hälsosam ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar